Romantism...desuetudine...relicve ale unor lumi disparute. Nostalgii de primavara, de toamna. Oameni si idei. Frumusete si eroism. Totul pare a fi in trecut. Prezentul si viitorul sunt sumbre si gri, precum blocurile comuniste, imense cosciuge ieftine in care ne-am petrecut tineretea sau copilaria.

23 martie 2010

Penite de succes

Astazi, zappand pe net, am aflat ca figurile mondene au si talent scriitoricesc. Bravo, nenicule! Ce Caragiale, Rebreanu sau Goga, astia-s expirati. Nici programa scolara nu-i mai baga in seama. Acum, promovam valorile prezentului, fara de care romana cultura s-ar duce de rapa.



Un exemplu notabil este scriitoarea mihaela radulescu. Ecologista convinsa, publica niste carti prin care vrea sa ne invate. Diverse. Despre viata. Sau cariera, succes, femeie, dragoste. Un fel de ghid elaborat intr-o maniera filosofica. De fapt, eu doar presupun ce scrie in acele carti, caci nu le-am citit. Nu ma tenteaza. Deloc. Tre'sa-mi fac Mea culpa, caci nu e normal sa combati ceea ce nu cunosti. Pe de alta parte, eu nu sunt nici critic literar, nici membru al Academiei. Sunt doar o voce oarecare (si n-as fi nici atat fara minunata inventie Goagal).


Daca persoana chiar are compasiune pentru mediu, dupa cum pozeaza pe la diverse evenimente, ma intreb de ce n-a optat pentru o varianta electronica. Poate asa ar fi fost cu adevarat originala si ar fi castigat ceva puncte in fata rivalei cu surprize, surprize.


Puschea pe limba! Unde ar mai fi fost atunci magia indescriptibila a contactului cu fanii, stirile media, interviurile de promovare, zambetele glamour sau banii care intra in cont, gratie talentului literar ???


Cu totii suntem de acord ca o societate ce nu-si promoveaza cultura si valorile este o societate condamnata. Cred ca in marea-i marinimie, vedeta radulescu a intins in acest fel o mana de ajutor culturii romane. Multumim, Excelentza!!! Pe cand noul roman???


Oare cati copaci cad victime vanitatii vedetelor???

Niciun comentariu: